Prawo w podróży

Blog

„Było zajefajnie”, czyli jak turyści przegrali z biurem podróży

Safari marzeń czy koszmar z ulicy wiązów Robactwo w pokoju, niski standard wyposażenia, przykre zapachy, monotonne wyżywienie, brak kortu i basenu oraz brak animacji dla dzieci i dorosłych. Lista zarzutów reklamacji była długa i poważna. Poważne były też roszczenia: zwrot połowy ceny za wycieczkę oraz zadośćuczynienie z tytułu zmarnowanego urlopu...

Zmarnowany urlop czy przesadne oczekiwania?

Roszczenia niezadowolonych turystów – czy zawsze zasadne? Wraz z rosnącą świadomością podróżnych przybywa spraw sądowych, w których domagają się oni odszkodowania i zadośćuczynienia za zmarnowany urlop w przypadku nienależytego wykonania umowy przez organizatora. Część roszczeń okazuje się zasadnych i sądy przyznają poszkodowanym pieniężne rekompensaty. Zdarzają się jednak sprawy, w których...

Nieudzielenie turyście informacji może organizatora słono kosztować

Historia pewnej wycieczki Pewna para postanowiła uczcić Walentynki i rocznicę znajomości wyprawą do Maroka. Wykupili wycieczkę u znajomej agentki prowadzącej biuro podróży. Bez happy endu… Gdy dolecieli do Maroka okazało się, że turystki nie wpuszczono na teren Królestwa Maroka, ponieważ jako obywatelka Białorusi obowiązana była wystąpić o wizę, której nie...

Zadośćuczynienie za zmarnowany urlop – czy należy się w razie upadłości biura podróży?

Upadki biur podróży, choć dużo rzadsze niż kiedyś, wciąż się zdarzają. Ostatnio niewypłacalność ogłosiło biuro Mediterraneum z Poznania (więcej na temat zgłaszania roszczeń przez poszkodowanych klientów tego biura można znaleźć w poprzednim wpisie). Zabezpieczenia na wypadek niewypłacalności: co obejmują? Obowiązkowe zabezpieczenia finansowe na wypadek niewypłacalności, jakie muszą posiadać wszystkie biura...

Upadek biura podróży Mediterraneum z Poznania: jak zgłaszać roszczenia?

Mediterraneum ogłosiło niewypłacalność Po ogłoszeniu w ubiegłym tygodniu upadku biura podróży Mediterraneum z Poznania pojawiają się obawy, czy wszyscy poszkodowani turyści otrzymają należną im pomoc i pokrycie strat. Należy uspokoić: tak. Marszałek czuwa Marszałek Województwa Wielkopolskiego, nadzorujący działalność lokalnych biur podróży oraz koordynujący pomoc dla poszkodowanych, zapewnia, że niewypłacalny organizator...

Na co najczęściej skarżą się klienci biur podróży?

Loty, loty i jeszcze raz loty Na pozycji “lidera” niezmiennie zmiana godzin lotów. O ile organizator podróży może jednostronnie wprowadzać nieznaczne zmiany do umowy (w tym takie dotyczące godziny wyjazdu lub przyjazdu), o tyle w praktyce okazuje się, że nie zawsze zmiana taka jest uprawniona. Na ogół kluczowym będzie ustalenie...

Co się dzieje, gdy podróżny przekroczy termin do akceptacji zmian w wycieczce?

Gdy organizator zmienia warunki wycieczki… Zdarza się, że po zawarciu umowy o udział w imprezie turystycznej, a przed jej odbyciem organizator jest zmuszony do zmiany któregoś z istotnych parametrów podróży (np. hotelu, modyfikacji programu imprezy lub wymagań specjalnych klienta ujętych w umowie). Wówczas, zgodnie z art. 46 ust. 2-6 nowej...

Czy na booking.com musi być najtaniej? Przełomowy wyrok sądu

booking.com = najtaniej? Dyskusja na temat tego, czy portal booking.com ma prawo stosować w umowach z hotelarzami klauzulę najwyższego uprzywilejowania, gwarantującą portalowi najlepsze ceny zamieszczanych tam ofert, trwa od lat. Sprawą zajmowały się urzędy ochrony konkurencji z wielu europejskich krajów w ramach Europejskiej Sieci Konkurencji działającej przy Komisji Europejskiej, w...
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
Shield Security