Prawo w podróży

Blog

Linie lotnicze nie zwrócą pieniędzy za niewykorzystane bilety?

Miliony zamrożone w biletach lotniczych Chaos w ruchu lotniczym trwa w Europie co najmniej od początku marca, kiedy epidemia COVID-19 na dobre rozgościła się na tym kontynencie. Podróże lotnicze, zaplanowane przed epidemią, nie doszły do skutku. Niestety, wielu pasażerów do dziś nie odzyskało pieniędzy za bilety lotnicze, z których nie...

180 dni na zwrot wpłat – czy wciąż obowiązuje?

Nowe pytania Czy biuro podróży w związku z aktualnie odwoływanymi wycieczkami wciąż może rozliczać się z podróżnymi po upływie 180 dni? Czy kolejne przełożenie hotelowej rezerwacji jest dopuszczalne? Co gdy przełożony z powodu COVID-19 koncert ponownie został odwołany? Coraz bardziej złożona rzeczywistość Przepisów około-covidowych wciąż przybywa, a te już istniejące...

COVID-19 na lotnisku a prawa pasażerów

Gdy COVID-19 psuje Ci szyki Wyobraź sobie, że właśnie wybierasz się na wyczekiwane wakacje i nagle Twój lot zostaje odwołany z powodu COVID-19. Co robić? Niezależnie od tego, czy kupiłeś bilet lotniczy samodzielnie, czy jesteś klientem biura podróży, masz określone prawa. Kupiłem bilet samodzielnie Tu sytuacja jest dość prosta. Niezależnie...

Czy klient biura podróży może dochodzić bezpośrednio od linii lotniczych odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot?

Odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot Choć podróże lotnicze ostatnio w odwrocie, problem opóźnionych lub odwołanych lotów wciąż pozostaje aktualny, a wraz z nim kwestia ryczałtowych odszkodowań z tego tytułu. Mowa oczywiście o roszczeniach wynikających z unijnego rozporządzenia (WE) nr 261/2004 z 11 lutego 2004 r. Umowa z liniami lotniczymi...

Zarażenie podczas wycieczki może być przyczyną zmarnowanego urlopu?

Wakacje, ach wakacje Sytuacja jakich wiele: rodzina z dwójką dzieci planuje wolny od trosk dwutygodniowy wypoczynek w hotelu z ofertą all inclusive. Kupują wycieczkę w biurze podróży i wybierają bogato wyposażony ośrodek na Cyprze, zapewniający atrakcje wszystkim członkom rodziny (strefa dla dzieci, animacje, baseny, SPA&wellness, infrastruktura sportowa). Płacą niemało, ale...

Polski bon turystyczny – co musisz wiedzieć?

Polski bon turystyczny Od 1 sierpnia 2020 r. można korzystać z polskiego bonu turystycznego. Służy on do dokonywania bezgotówkowych płatności za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne na terenie Polski u podmiotów, których listę prowadzi Polska Organizacja Turystyczna. Bon nie podlega wymianie na gotówkę. Płatności bonem można dokonywać do 31 marca...

Wylot z zagranicznego lotniska niemożliwy z powodu pandemii – kto ponosi koszty rezygnacji?

Wycieczka dla Niemca lepsza niż wycieczka dla Polaka? Polacy coraz częściej szukają atrakcyjnych ofert wakacyjnych wyjazdów w zagranicznych biurach podróży. Powstają nawet polskie portale specjalizujące się w sprzedaży takich wycieczek. Z racji dogodnej lokalizacji mieszkańcy zachodniej Polski coraz chętniej korzystają z oferty niemieckich biur podróży, oferujących wycieczki np. z wylotem...

Branża turystyczna w dobie pandemii – dlaczego wsparcie wciąż jest niewystarczające?

Turystyka wciąż w kryzysie Branża turystyczna nadal przeżywa głęboki kryzys. Jako pierwsza odczuła skutki pandemii i prawdopodobnie jako ostatnia wróci do normalności. Czy i jak rozwiązania w ramach tzw. Tarczy Antykryzysowej w praktyce okazały się pomocne dla organizatorów turystyki? Jakie są widoki na przyszłość tej branży? Tarcza finansowa z PFR...